۱۳۹۷ فروردین ۲۹, چهارشنبه

ایتالیا: اهداء جایزه بین‌المللی مدال طلای خانه هنرمندان به رضا اولیاء

                                   استاد رضا اولیا عضو شورای ملی مقاومت ایران  - دریافت مدال طلای خانه هنرمندان 


ایتالیا: اهداء جایزه بین‌المللی مدال طلای خانه هنرمندان به رضا اولیاء


طی جلسه‌یی در دانشگاه رم، جایزه بین‌المللی مدال طلای خانه هنرمندان در ایتالیا، به رضا اولیا مجسمه‌ساز و هنرمند عضو شورای ملی مقاومت ایران تعلق گرفت.
گزارشی در این باره
روز جمعه 13آوریل در جلسه‌یی در آمفی‌تئاتر دانشگاه رم، با حضور معاون وزیر فرهنگ ایتالیا و رئیس و اعضای هیأت‌ رئیسه خانه هنرمندان در این کشور، مدال طلای بین‌المللی هنرمندان به آقای رضا اولیا مجسمه‌ساز و هنرمند عضو شورای ملی مقاومت اهدا شد.
در این جلسه که شماری از شخصیت‌های فرهنگی، شامل خبرنگاران، کارگردانان و هنرمندان ایتالیا در آن حضور داشتند، از طرف خانه هنرمندان ایتالیا در قدردانی از آقای رضا اولیا، به‌خاطر نقاشی‌ها و مجسمه‌هایی که از مبارزات زنان ایران علیه دیکتاتوری مذهبی حاکم بر ایران خلق کرده، مدال طلای امسال به او تعلق گرفت.
رضا اولیا هنگام دریافت لوح تقدیر و مدال طلای خانه هنرمندان طی سخنان کوتاهی گفت: از زمانی که دانشجو بودم و در دانشکده هنرهای دراماتیک رم مشغول به تحصیل شدم، به‌دنبال آن بودم که با آثارم بتوانم صدای مردم تحت ستم کشورم باشم.
در کشور من ایران متأسفانه یک رژیم ضدهنر و ضدفرهنگ حاکم است و طی این سالها با از بین‌بردن تمامی آثار هنری و فرهنگی مانع پیشرفت کشور من شده است؛ همان‌طور که می‌دانید بسیاری از آثار هنری من به مردم کشورم ایران اختصاص داده شده و تلاش کرده‌ام با نشان‌دادن درد و رنج و فداکاریهایی که طی این سالیان متحمل شده‌اند خواسته آنان را برای صلح و آزادی برجسته کنم رضا اولیاء گفت:  قطعاً که این جایزه، مشوق من در ادامه کارهای هنری و اجتماعی‌ام می‌باشد به‌خصوص در ارائه فرهنگ کشورم یعنی ایران که متأسفانه سالهاست توسط یک رژیم ضدفرهنگ که نافی هر گونه فعالیت فرهنگی و هنری است به نابودی کشیده شده است.
در پایان می‌خواستم این لوح تقدیر و مدال طلا را به زندانیان سیاسی کشورم ایران تقدیم کنم.

#تهران #قیام_دیماه#اعتصاب #تظاهرات_سراسری #قیام سراسری  #اتحاد #آزادی#ما براندازیم  #آ#ايران 

مطالب مارا درتو ئیتر بنام @ bahareazady ودر وبلاک خط سرخ مقاومت  دنبال کنید